Kotijumppavideoita ja livestreamiä

22.3.2020 - 17:57 / Liikunta Uimahalli

Toimintakyvyn ylläpitämiseksi on tärkeää liikkua säännöllisesti useita kertoja viikossa. Lihaskuntoa ja venyttelyä 2x viikossa.

Tiistaisin ja torstaisin klo 18 Suur-Keuruun sivulla on kahvakuulatreenin  livestream lähetys. Ohjaajana Heli Salenius. Ensimmäisellä kerralla 24.3. jumppaamassa mukana päätoimittaja Eija Ruoho.

https://www.suurkeuruu.fi/a/b2ae5dc3-7dbd-44d9-9704-1af040c5ea64?c=1537784399031

Ulkotreenivideot

Kuntoportaat sijaitsevat osoitteessa Wegeliuksentie 7. P-paikalta järvenrantaa kevyenliikenteenväylää pohjoiseen n. 100m kuljettaessa pääset portaiden alapäähän. Kartta

Portaissa on myös kuvallisia ohjeita ja tässä videossa on porrasharjoitteluun liikkeitä.

Sauvakävely on tehokas tapa kestävyyskunnon ylläpitoon ja parantamiseen. Oikealla tekniikalla saat myös ylävartaloon ja käsille liikettä. Muista pitää sauvoja rennossa otteessa puristamatta ja anna kätesi heilua olkapäistä saakka. Videossa on muutamia verryttelyliikkeitä sekä sauvakävelyopastus.

Keuruulla ulkokuntoilulaitteita on Tervan liikuntapuistossa (Tervantie 10) sekä Kurkisaaren perhepuistossa (Wegwliuksentie 7 P-paikka, josta siltaa pitkin saareen). Molemmissa paikoissa on myös muuta liikunnallista tekemistä. Pandemia aikaan on hyvä muistaa etäisyydet muihin henkilöihin ja laitteita tulee käyttää hanskat käsissä. Videosta näet esittelyn Kurkisaaren laitteista. Tervassa on samanlaiset ja myös yläkoulun pihassa on muutamia laitteita.

Kotitreenivideo

Ohjelma on tarkoitettu työikäisille. Videossa on liikkeet esiteltynä ja kokonaisen harjoituksen tekemiseen voit tauottaa videota, kun teet liikkeen. Videossa on alkuverryttely, lihaskuntoliikkeet ja venyttely.

Kotijumppa iäkkäille

Jumppa kestää 23 min jumppa. Ei vaadi videon tauottamista. Varaa kahvipaketti, sokeripaketti, vesipullo tms. pieni paino. Sovella liikkeitä itsellesi sopivaksi.

 

Sydänliitto on kerännyt myös sivuilleen ryhmäliikuntatuntien linkkejä.