Omat Hoodit – kampanja nuorille

5.5.2020 - 22:22 / Yleinen Liikunta Nuoriso

Seutukaupunkiverkosto on käynnistänyt nuorille Omat Hoodit -kampanjan 4.5.2020 alkaen. Omat Hoodit on vuoden kestävä kampanja, joka haastaa nuoria kertomaan kuulumisistaan, ajatuksistaan ja esittelemään kotikaupunkinsa parhaita puolia. Kampanjassa on mukana 24 kaupunkia

Kampanja-ajan ensimmäisen haasteen esittää Seutukaupunkiverkoston Joustavat koulutusmallit –hanke. Tämä ensimmäinen haaste kannustaa nuoria kertomaan kuulumisistaan tänä poikkeuksellisena aikana ja kertomaan siitä, mitä he aikovat tehdä ensimmäiseksi kotikaupungissaan, kun sosiaaliset rajoitukset ovat ohitse. Maanantaina 4.5. alkavaan haastekisaan voivat osallistua 10–22-vuotiaat kampanjan kaupungeissa asuvat nuoret videolla, kuvalla, piirustuksella tai tekstillä. Tavoitteena on haastaa nuoria tarkastelemaan arkeaan positiivisista näkökulmista. Osallistumisaikaa haasteeseen on 31.5. asti.

Ensimmäiseen Omat Hoodit -haasteeseen osallistuneiden keskuudesta valitaan kesäkuussa kisan voittaja. Voittaja saa itselleen Segway Ninebot ES2 -sähköpotkulaudan ja pääsyn avustajaksi Suomen suosituimman YouTube-komediaryhmä Justimuksen uuden Duo 2 -tv-sarjan kuvauksiin, jotka tapahtuvat elo-syyskuussa 2020. Kampanjan lisätiedot ja oman kilpailutyön lataaminen: OmatHoodit.fi.

Omat Hoodit -kampanjan toteutuksesta vastaavat Työ- ja elinkeinoministeriön rahoittamat Seutukaupunkiverkoston hankkeet ”Joustavat koulutusmallit yhdessä yrityselämän kanssa” ja ”Kansainvälisyyden hyödyntäminen ulkomaisen työvoiman saatavuudessa”

Lisätietoja kampanjasta